IMG_20190331_123654.jpg

מגמת תיאטרון

.הלימודים במגמה מקנים ללומדים בה 5 יחידות לימוד בתיאטרון בהתאם לתוכנית הארצית ללימודי תאטרון. שיטת הלמידה היא "למידה מבוססת פרויקטים" המאפשרת חקר מעמיק הרלוונטי לעולם של התלמיד, למידה פעילה, למידה שיתופית ושיכלול מיומנויות רפלקטיביות.


במהלך שלוש השנים במגמה יוגדרו פרויקטים בשיעורים השונים בהם נתרגל את שפת התיאטרון, מיומנויות משחק, כתיבה, שיתופי פעולה עם מגמת קולנוע, עיצוב במה ותלבושות וצפייה בהצגות. השיעורים דינמיים ומשלבים בין תאוריה לעשייה תאטרונית.

פרויקט הסיכום בכיתה יב' - הפקה מול קהל. התלמידים מחזיקים בשני תפקידים: הפקתי (בימוי, דרמטורגיה, הפקה, תלבושות, תפאורה, תאורה, סאונד, כראוגרפיה) ותפקיד משחקי. הפרויקט המעשי נעשה לצד עבודת חקר קבוצתית ואישית.

רוח המגמה באה לידי ביטוי בשימת דגש על התהליך הקבוצתי, תוך שמירה על החופש של כל תלמיד להביע את עצמו בתוך הקבוצה.

תוכנית הלימודים

מגמת התיאטרון במוזות היא מסלול תלת-שנתי, לקראת בגרות של 5 יחידות לימוד בתיאטרון.
הלימודים במגמה כוללים שיעורי משחק מעשיים, פיתוח קול, תנועה, פענוח טקסט ותולדות התיאטרון.

רוח המגמה באה לידי ביטוי בשימת דגש על התהליך הקבוצתי, תוך שמירה על החופש של כל תלמיד להביע את עצמו בתוך הקבוצה. 

הפקה בתיאטרון

תלמידי י"ב מעלים הפקה באורך מלא של הצגת תיאטרון אל מול קהל.
התלמידים לוקחים חלק בבחירת המחזה, בתפקידי משחק, בימוי, תפאורה ותאורה, ונבחנים על כך בבחינת הבגרות המעשית בתיאטרון.

צוות המגמה

Image by Yan Liu

שני שבתאי

מורה למשחק ופרפורמנס

רועי.webp

רועי חן

סופר, מתרגם, דרמטורג ומחזאי הבית של תיאטרון גשר.

יוסי.webp

יוסי כהן

מורה למשחק

יואב.webp

יואב ברתל

מורה למשחק ולתולדות התאטרון. בוגר סמינר הקיבוצים, מביים, כותב ומשחק בהפקות שונות. מנהל אמנותי של פסטיבל רחוב עכו.

אורנית.webp

אורנית קשת

רכזת מגמת תאטרון.
בוגרת תואר ראשון של בימוי והוראת התאטרון מסמינר הקיבוצים.