מגמת תיאטרון
הלימודים במגמה מקנים ללומדים בה 5 יחידות לימוד בתיאטרון בהתאם לתוכנית הארצית ללימודי תאטרון. שיטת הלמידה היא "למידה מבוססת פרויקטים" המאפשרת חקר מעמיק הרלוונטי לעולם של התלמיד, למידה פעילה, למידה שיתופית ושיכלול מיומנויות רפלקטיביות. במהלך שלוש השנים במגמה יוגדרו פרויקטים בשיעורים השונים בהם נתרגל את שפת התיאטרון, מיומנויות משחק, כתיבה, שיתופי פעולה עם מגמת קולנוע, עיצוב במה ותלבושות וצפייה בהצגות. השיעורים דינמיים ומשלבים בין תאוריה לעשייה תאטרונית.
פרויקט הסיכום בכיתה יב' - הפקה מול קהל. התלמידים מחזיקים בשני תפקידים: הפקתי (בימוי, דרמטורגיה, הפקה, תלבושות, תפאורה, תאורה, סאונד, כוריאוגרפיה) ותפקיד משחקי. הפרויקט המעשי נעשה לצד עבודת חקר קבוצתית ואישית. רוח המגמה באה לידי ביטוי בשימת דגש על התהליך הקבוצתי, תוך שמירה על החופש של כל תלמיד להביע את עצמו בתוך הקבוצה.
הפקה בתיאטרון
תלמידי י"ב מעלים הפקה באורך מלא של הצגת תיאטרון אל מול קהל. התלמידים לוקחים חלק בבחירת המחזה, בתפקידי משחק, בימוי, תפאורה ותאורה, ונבחנים על כך בבחינת הבגרות המעשית בתיאטרון.
תוכנית הלימודים
מגמת התיאטרון במוזות היא מסלול תלת-שנתי, לקראת בגרות של 5 יחידות לימוד בתיאטרון. הלימודים במגמה כוללים שיעורי משחק מעשיים, פיתוח קול, תנועה, פענוח טקסט ותולדות התיאטרון. רוח המגמה באה לידי ביטוי בשימת דגש על התהליך הקבוצתי, תוך שמירה על החופש של כל תלמיד להביע את עצמו בתוך הקבוצה.
צוות המגמה
אורנית קשת
רכזת מגמת תאטרון
רועי חן
סופר, מתרגם, דרמטורג ומחזאי
יוסי כהן
מורה למשחק
יואב ברתל
מורה למשחק ולתולדות התאטרון
שני שבתאי
מורה למשחק ופרפורמנס
ציון חורי
מורה לתנועה וקול